Traffic lights management and analysis of the impact of the dispersion of pollutants using the simulator SUMO
DOI:
https://doi.org/10.14808/sci.plena.2015.081333Keywords:
Genetic Algorithms, Dispersion of Pollutants and SUMO.Abstract
Nowadays, urban mobility and air quality issues are prominent, due to the heavy traffic of vehicles and the emission of pollutants dissipated in the atmosphere. In the literature, a model of optimal control of traffic lights using Genetic Algorithms (GA) has been proposed. These algorithms have been introduced in the context of traffic control, in order to search for possible solutions to the problems of traffic lights in major urban centers. The analysis of pollutant dispersion becomes an important aspect to be studied and evaluated, so viable solutions are deployed in order to improve the urban traffic and air quality. Thus, this work aims to develop a Genetic Algorithm (GA) can help manage traffic lights from the city of Rio Grande / RS center and analyze, from simulated scenarios in the simulator SUMO (Simulation of Urban Mobility) the impact of the dispersion of pollutants in this area.References
1. Born, M. B.; Adamatti, D. F. Um Experimento sobre Dispersão de Poluentes para a Cidade de Rio Grande/RS utilizando o Simulador SUMO. In: IV Simpósio de Tecnologia da Informação do Noroeste Do RS, 2013, Cruz Alta/RS.
2. Turky, M.; Ahmad, S.; Yusoff, M. The Use of Genetic Algorithm for Traffic Light and Pedestrian Crossing Control. International Journal of Computer Science and Network Security, [S.l.], v.9, n.2, February 2009.
3. Nunes, G. Estudo e análise da Dispersão de Poluentes: um estudo de caso para a cidade de Rio Grande/RS. 2013. Dissertação (Mestrado em Modelagem Computacional) — Universidade Federal do Rio Grande, Rio Grande/RS.
4. Silva, E.; Manfredini, V. Aplicação de Conceitos da Inteligência Artificial no Controle de Tráfego Rodoviário. In: 2010, São Paulo/SP. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Ciência da Computação)... [S.l.: s.n.], 2010.
5. Heinen, M.; Sá, C.; Silveira, F.; Cesconetto, C.; Sohn, G. Controle Inteligente de Semáforos Utilizando Redes Neurais Artificiais com Funções de Base Radial. In: 2013, Frederico Westphalen/RS. Anais... [S.l.: s.n.], 2013. n.1, p.38–45.
6. Retore, P.; Santos, R.; Marietto, M.; Sá, C. Sistemas Multi-Agentes Reativos Modelando o Controle de Tráfego Urbano. In: 2006, Uruguaiana/RS. Anais... [S.l.: s.n.], 2006. v.30, n.58.
7. Melo, F. B. Proposição de Medidas Favorecedoras à Acessibilidade e Mobilidade de Pedestres em áreas Urbanas. Estudo de Caso: O Centro de Fortaleza. 2005. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Transportes) — Universidade Federal do Ceará, Fortaleza/CE.
8. Nunes, G. Estudo e análise da Dispersão de Poluentes: um estudo de caso para a cidade de Rio Grande/RS. 2013. Dissertação (Mestrado em Modelagem Computacional) — Universidade Federal do Rio Grande, Rio Grande/RS.
9. Aguiar, M. S. Análise Formal da Complexidade de Algoritmos Genéticos. 1998. Dissertação (Mestrado em Ciência da Computação) — PPGC/UFRGS, Porto Alegre/RS.
10. Goldberg, D. Genetic algorithms in search, optimization, and machine learning. [S.l.]: Addison-Wesley, 1989. (Artificial Intelligence).
11. Linden, R. Algoritmos Genéticos. 2a.ed. [S.l.]: Brasport, 2008.
12. Krajzewicz, D.; Erdmann, J.; Behrisch, M.; Bieker, L. Recent Development and Applications of SUMO - Simulation of Urban MObility. International Journal On Advances in Systems and Measurements, [S.l.], v.3-4, n.5, p.128–138, 2012.
2. Turky, M.; Ahmad, S.; Yusoff, M. The Use of Genetic Algorithm for Traffic Light and Pedestrian Crossing Control. International Journal of Computer Science and Network Security, [S.l.], v.9, n.2, February 2009.
3. Nunes, G. Estudo e análise da Dispersão de Poluentes: um estudo de caso para a cidade de Rio Grande/RS. 2013. Dissertação (Mestrado em Modelagem Computacional) — Universidade Federal do Rio Grande, Rio Grande/RS.
4. Silva, E.; Manfredini, V. Aplicação de Conceitos da Inteligência Artificial no Controle de Tráfego Rodoviário. In: 2010, São Paulo/SP. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Ciência da Computação)... [S.l.: s.n.], 2010.
5. Heinen, M.; Sá, C.; Silveira, F.; Cesconetto, C.; Sohn, G. Controle Inteligente de Semáforos Utilizando Redes Neurais Artificiais com Funções de Base Radial. In: 2013, Frederico Westphalen/RS. Anais... [S.l.: s.n.], 2013. n.1, p.38–45.
6. Retore, P.; Santos, R.; Marietto, M.; Sá, C. Sistemas Multi-Agentes Reativos Modelando o Controle de Tráfego Urbano. In: 2006, Uruguaiana/RS. Anais... [S.l.: s.n.], 2006. v.30, n.58.
7. Melo, F. B. Proposição de Medidas Favorecedoras à Acessibilidade e Mobilidade de Pedestres em áreas Urbanas. Estudo de Caso: O Centro de Fortaleza. 2005. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Transportes) — Universidade Federal do Ceará, Fortaleza/CE.
8. Nunes, G. Estudo e análise da Dispersão de Poluentes: um estudo de caso para a cidade de Rio Grande/RS. 2013. Dissertação (Mestrado em Modelagem Computacional) — Universidade Federal do Rio Grande, Rio Grande/RS.
9. Aguiar, M. S. Análise Formal da Complexidade de Algoritmos Genéticos. 1998. Dissertação (Mestrado em Ciência da Computação) — PPGC/UFRGS, Porto Alegre/RS.
10. Goldberg, D. Genetic algorithms in search, optimization, and machine learning. [S.l.]: Addison-Wesley, 1989. (Artificial Intelligence).
11. Linden, R. Algoritmos Genéticos. 2a.ed. [S.l.]: Brasport, 2008.
12. Krajzewicz, D.; Erdmann, J.; Behrisch, M.; Bieker, L. Recent Development and Applications of SUMO - Simulation of Urban MObility. International Journal On Advances in Systems and Measurements, [S.l.], v.3-4, n.5, p.128–138, 2012.
Downloads
Published
2015-08-31
How to Cite
Born, M. B., Adamatti, D. F., & de Aguiar, M. S. (2015). Traffic lights management and analysis of the impact of the dispersion of pollutants using the simulator SUMO. Scientia Plena, 11(8). https://doi.org/10.14808/sci.plena.2015.081333
Issue
Section
VI Conferência Sul em Modelagem Computacional
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work