Trabalhando os conceitos de dilatação temporal e contração espacial para alunos de baixa visão
DOI:
https://doi.org/10.14808/sci.plena.2019.074808Keywords:
Baixa visão, Relatividade Restrita, Ensino inclusivoAbstract
Este trabalho tem a intenção de compartilhar a experiência de ensino dos conceitos de dilatação temporal e contração espacial, presentes na Relatividade Especial de Einstein realizadas com uma aluna que apresenta uma deficiência visual conhecida como retinose pigmentada, de acordo com a transcritos no Relatório Oficial do IV Congresso Brasileiro de Prevenção da Cegueira, que classifica retinose pigmentada como baixa visão. Para abordar estes conceitos desenvolvemos experimento-atividades para explica-los a este público, em especial, alunos de baixa visão, contando para isso, com o relato da própria estudante
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work