Developing logic skills in high school students: A proposal based on neuroscience

Authors

  • Narúsci Santos Bastos Universidade Federal do Rio Grande
  • Diana Francisca Adamatti Universidade Federal do Rio Grande
  • Fernanda Hammes Carvalho Universidade Federal do Rio Grande, Programa de Pós graduação em Ciência e Educação.

DOI:

https://doi.org/10.14808/sci.plena.2015.081320

Keywords:

Neuroscience, Logic, Computing

Abstract

This paper presents a proposal for training of logical skill in high school students and its analysis based on neuroscience. The focus of the research is to ascertain gender differences, i.e., if the skills in the areas of engineering and sciences can be increased in girls, and how these activities can be validated at the physiological level, according to brain plasticity.

Author Biographies

Narúsci Santos Bastos, Universidade Federal do Rio Grande

Estudante de Bacharelado em Sistemas de Informação na Universidade Federal do Rio Grande, iniciado em 2011/1

Diana Francisca Adamatti, Universidade Federal do Rio Grande

Professor Adjunto III do Centro de Ciências Computacionais, Universidade Federal do Rio Grande. áreas de pesquisa: Inteligência Artificial, Sistemas Multiagentes, Jogos Computacionais.

Published

2015-08-31

How to Cite

Bastos, N. S., Adamatti, D. F., & Carvalho, F. H. (2015). Developing logic skills in high school students: A proposal based on neuroscience. Scientia Plena, 11(8). https://doi.org/10.14808/sci.plena.2015.081320

Issue

Section

VI Conferência Sul em Modelagem Computacional