Reflexões sobre o uso das tecnologias móveis como uma ferramenta auxiliar ao ensino.
DOI:
https://doi.org/10.14808/sci.plena.2017.012720Keywords:
M-Learning, Tecnologias de Informação e Comunicação, Dispositivos Móveis.Abstract
Este artigo é uma pesquisa sobre o uso dos dispositivos móveis no ambiente escolar. Foi abordado o desenvolvimento das pesquisas em Mobile Learning, com discussões sobre a implementação, os desafios enfrentados pelos professores quanto à utilização em sala de aula, dentre outros. Além disso, procurou-se entender o motivo do uso desta tecnologia no ambiente escolar ser bastante promissor e, finalmente, são comentadas as possíveis soluções e propostas para novas pesquisas na área.Downloads
Published
2017-01-13
How to Cite
Cronemberger, A. G., Soares, N. N., Gomes, L. M., Ferreira, F. C. L., & dos Santos Lima Junior, J. G. (2017). Reflexões sobre o uso das tecnologias móveis como uma ferramenta auxiliar ao ensino. Scientia Plena, 13(1). https://doi.org/10.14808/sci.plena.2017.012720
Issue
Section
I Workshop sobre pesquisas na Amazônia e I encontro do MNPEF da Unifesspa
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work