Electrical conductivity in a problematizing approach.

Authors

  • Edson José Wartha Universidade Federal de Sergipe
  • Daiane Menezes Damacena Universidade Federal de Sergipe
  • Thayna Souza Santos UNiversidade Federal de Sergipe

Keywords:

electrical conductivity, pedagogical momentes, thematic workshops.

Abstract

We present a proposed approach to the concept of electrical conductivity based on the Problem Approach proposed Delizoicov and Angotti. The workshops were held in five public schools in the Sergipe, with participation of about 200 students during the activities of PIBID. As a result it can be concluded that there is a conceptual deficiency in these contents, a fact that was observed by analyzing questionnaires and perception of the stock. However, it was observed that after participating in the workshops there was a greater involvement in the learning process of the concept of electrical conductivity.

Author Biographies

Edson José Wartha, Universidade Federal de Sergipe

Graduação em Licenciatura em química pela Universidade Federal de Santa Catarina (1998) e Mestrado em Ensino de Ciências pela Universidade de São Paulo (2002) e doutorado em Ensino de Ciências pela USP (2013). Atualmente é professor adjunto da Universidade Federal de Sergipe. Tem experiência na área de Química, com ênfase em Ensino de Ciências, atuando principalmente nos seguintes temas: a) Linguajem e cognição no Ensino de Ciências; b) Avaliação e testes de desempenho escolar; c) Análise de materiais (livros) didáticos; d) Espaços de divulgação e popularização cientifica; e) Construção e validação de unidades didáticas em contextos de aprendizagem.

Daiane Menezes Damacena, Universidade Federal de Sergipe

Licencianda em quimica e bolsista do PIBID.

Thayna Souza Santos, UNiversidade Federal de Sergipe

Licenciando em química e bolsista PIBID.

Published

2015-06-17

How to Cite

Wartha, E. J., Damacena, D. M., & Santos, T. S. (2015). Electrical conductivity in a problematizing approach. Scientia Plena, 11(6). Retrieved from https://scientiaplena.org.br/sp/article/view/2537

Issue

Section

Escola de Verão em Educação Química e Seminário Integrador do PIBID/Química

Most read articles by the same author(s)